Veelgestelde vragen

We hebben een aantal veelgestelde vragen (en de antwoorden) voor u op een rijtje gezet. Staat uw vraag niet in het rijtje? Neem dan contact met ons op!

Wat moet ik doen als ik pech heb met mijn auto?

Bij pech of schade (zowel in binnen als buitenland) belt u naar de RegioLease Hulpdienst, tel. 0031-(0)314-372890. U wordt automatisch doorverbonden naar de hulpdienst die u vervolgens verder helpt. Deze dienst is 24 uur per dag bereikbaar.

Heb ik recht op een vervangende auto?

Of u wel of geen recht op vervangend vervoer heeft is geheel afhankelijk van de voorwaarden binnen uw leasecontract. Bij calamiteiten kunt u echter altijd een beroep doen op vervangend vervoer. Onze eerste zorg is uw mobiliteit. Wij helpen u eerst zo snel mogelijk weer op pad en daarna bekijken we pas of de kosten voor vervangend vervoer inbegrepen zijn in uw leasecontract. Die krijgt u dan achteraf eventueel in rekening gebracht.

Waar laat ik de vervangende auto achter?

Als u in verband met onderhoud of reparatie van uw lease auto met een vervangende auto rijdt, dan kunt u die vervangende auto bij de reparateur van uw auto achterlaten. Vaak moet u die auto weer afgetankt inleveren.

Als u in het buitenland een vervangende auto heeft gekregen verzoeken wij u, alvorens u met die auto naar Nederland vertrekt, contact met ons op te nemen. In sommige situatie kunnen wij u verzoeken met de trein of vliegtuig terug te komen.

Hoe wordt de schade aan een band berekend?

Bij schade aan een band welke niet meer gerepareerd kan worden, wordt het restprofiel van de band aan u doorberekend. Hoe dit wordt berekend kunt u zien in dit voorbeeld.

  • Bandschade met een restprofiel van 6mm
  • Prijs van nieuwe band € 150,- met 8mm profiel (bedrijfswagen 10mm)
  • € 150,- delen door 8mm = € 18,75 per mm
  • 2mm aftrekken van het restprofiel i.v.m. de vervangingsgrens
  • Blijft over 4mm x € 18,75 = € 75,00
  • € 75,00 wordt aan u doorbelast