Veelgestelde vragen

1. Wat verandert er precies op 1 januari 2017 qua bijtelling?

In 2017 gaat de bijtelling van vrijwel alle auto’s naar 22%. Enkel de auto’s met een uitstoot van 0 gram/km, dus de volledig elektrische en waterstof auto’s, profiteren nog van een bijtellingspercentage van 4%. De voertuigen die vóór 1 januari 2017 op naam zijn gezet, blijven voor de duur van 60 maanden na tenaamstelling hun huidige bijtellingspercentage behouden.

2. Krijg ik voor APK of onderhoud een melding van RegioLease?

U ontvangt van ons enkel een reminder voor de APK-keuring. Onderhoudsintervallen dient u zelf in de gaten te houden. Voor alle service en onderhoudswerkzaamheden aan uw leaseauto kunt u terecht bij een merkdealer naar keuze van het door u gereden merk.

3. Wanneer ontvang ik mijn tankpas en kentekenkaart?

Uw tankpas ontvangt u samen met de kentekenkaart enkele dagen na aflevering van de leaseauto. Wij ontvangen deze namelijk ook pas binnen 2 werkdagen na tenaamstelling en zodoende is het helaas onmogelijk om u deze vooraf te sturen. De groene kaart ontvangt u een paar weken na aflevering. Goed om te weten! Het is niet meer verplicht om de groene kaart bij u te hebben binnen de Europese Unie. U loopt dus geen enkel risico.

4. Hoe zit het met bekeuringen?

Krijgt u een bekeuring of boete? Deze wordt door RegioLease direct betaald om verhogingen te voorkomen. De bekeuring versturen en belasten wij vervolgens door naar u of uw werkgever.

5. Ik heb schade gereden. Wat nu?

Indien uw voertuig niet meer rijdbaar is adviseren wij om direct met onze Hulpdienst te bellen. Deze kunt u in zowel binnen- als buitenland 24 uur per dag bereiken via het telefoonnummer +31(0)314 – 372 890.  Indien uw auto nog wel te berijden is kunt u contact opnemen met onze Servicedesk: +31(0)314 – 376 302 of via servicedesk@regiolease.nl.

Indien de verzekering via RegioLease is afgesloten dan coördineren wij alles voor u, inclusief vervangend vervoer (mits dit is opgenomen in het leasecontract). U ontvangt bij RegioLease bovendien een gelijkwaardige vervangende auto.

Heeft u de verzekering elders afgesloten? Dan ligt de afhandeling van de schade bij u. Ook het vervangend vervoer dient u dan zelf te regelen met de verzekeringsmaatschappij. Uiteraard helpen wij u ook graag verder, maar de kosten hiervoor zullen moeten worden doorbelast.

6. Waar kan ik terecht voor de service/ onderhoudswerkzaamheden?

RegioLease is een dealergerichte leasemaatschappij. Voor uw service- en onderhoudswerkzaamheden kunt u terecht bij een merkdealer naar keuze in de buurt.

7. Hoe zit het met de winterbanden?

Heeft u een leaseauto waar nog niet eerder winterbanden op gemonteerd zijn, neem dan contact op met de RegioLease ServiceDesk op telefoonnummer 0314-376302 of servicedesk@regiolease.nl. Zij helpen u verder.

Heeft u uw winterbanden al eens laten monteren? Neem dan contact op met de desbetreffende autodealer of bandenspecialist en zorg dat uw winterbanden op tijd gemonteerd kunnen worden.

8. Hoe hoog is mijn eigen risico? En wanneer wordt hier beroep op gedaan?

De hoogte van uw eigen risico ligt vast in het leasecontract. Indien uw schade niet verhaalbaar is op een tegenpartij dan wordt er een beroep gedaan op uw eigen risico.

9. Wat moet ik doen bij ruitschade: een ruitbreuk of een sterretje?

Indien uw leaseauto ruitschade heeft en een ruitreparatie moet ondergaan kunt u, indien de verzekering bij RegioLease is afgesloten, gewoon een afspraak maken bij Carglass of uw eigen merkdealer. Heeft u een eigen verzekering afgesloten buiten het leasecontract om? Neem dan contact op met uw eigen verzekeringsmaatschappij.

10. Wat moet ik doen bij pech onderweg?

Komt u onverhoopt stil te staan met pech onderweg in binnen- of buitenland, bel dan altijd de RegioLease Hulpdienst via telefoonnummer 0031-(0)314-372890.  Onze hulpdienst is 24 uur per dag bereikbaar en helpt u zo snel mogelijk weer op weg.

11. Wat als ik tijdelijk een grotere auto nodig heb? (Bijv. voor vakantie)

Als het gaat om enkele weken dan is huren een goede optie! U kunt via RegioAutoverhuur zeer snel en voordelig een grotere auto huren. Neem hiervoor contact op met Simon Hogenelst via telefoon nummer 0314-376 334.

Heeft u voor een langere tijd behoefte aan een grotere auto, dan kunnen wij het lopende contract opschorten. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met één van onze leaseadviseurs via 0314-376 333.

12. Wanneer krijg ik een melding als mijn leasecontract afloopt? En in welk tijdsbestek moet ik een nieuwe auto kiezen?

Een aantal maanden voor einde van het leasecontract informeren wij de wagenparkparkbeheerder hierover. De looptijd is bij het aflopen van het leasecontract altijd leidend!

Ons streven is om de start van het nieuwe leasecontract met uw nieuwe auto te laten aansluiten op de afloop van uw oude contract. Wij adviseren om 3 á 4 maanden voor einde leasecontract een nieuwe leaseauto uit te kiezen.

13. Wat zijn de gevolgen als ik mijn leasecontract voortijdig wil beëindigen?

Indien u het leasecontract voortijdig wil beëindigen berekenen wij het verschil tussen de dagwaarde en boekwaarde van de leaseauto. Dit verschil wordt bij u in rekening gebracht. In de basis is de looptijd het enige dat leidend is voor de contractuele einddatum, en dus niet de kilometerstand.

Staat uw vraag hier niet bij? Neem dan contact met ons op via 0314-376333 of onderstaande button.

Contact opnemen