Altijd op de hoogte bij RegioLease Onze ster prijkt op het shirt van De Graafschap

Onze ster prijkt op het shirt van De Graafschap

Afhankelijk van voertuigen maar liever niet willen praten over auto’s

“Goedemiddag, welkom. U komt voor een artikel in RegioLease Passie”, opende Patrick Löwenthal CEO van Night Star Express in ’s-Heerenberg. “Kom verder, dan gaan we naar mijn kantoor”.

We gaan de trap op naar de eerste etage van het kantoorgebouw. Wat meteen opvalt is het schitterende uitzicht. Het is helder, zonnig weer en het blikveld gaat kilometers ver over de Achterhoek. Links de kerktoren van Beek en rechts is de kerktoren van Terborg nog zichtbaar.

“Ik wil liever niet met u over auto’s praten”, zegt Patrick. “Het is nooit goed, voor de een is de auto te klein en voor de ander is dezelfde auto weer te groot. Graag wil ik onze betrokkenheid met de Achterhoek bespreken. Waarom onze kampioensster op het shirt van De Graafschap prijkt en waarom wij überhaupt de Achterhoekse voetbalclub sponsoren.

We zijn nu al een jaar of 10 sponsor van De Graafschap. We doen dat niet om het regionale netwerk, we zijn geen uitzendbureau of accountantskantoor die het moet hebben van lokale relaties. Onze klanten komen uit Nederland, Duitsland, België en Luxemburg. De reden waarom we lid zijn geworden is puur om onze opdrachtgevers een ‘gezellige-middag-uit’ te bieden. Wij nemen graag relaties mee naar De Graafschap, om zo op een ontspannen manier de band te versterken. Het is niet alleen een offerte sturen, een opdracht uitvoeren en een factuur sturen. Wij vinden een goede relatie met onze opdrachtgever zeker zo belangrijk. En daarbij gaan wij er dan van uit dat het ‘middagje uit’ kan leiden tot gunning en een goede onderhandeling.

Gemoedelijk en gastvrij

Wij ontvangen van onze gasten vaak de reacties terug; ‘het is bij jullie in de businessclub van De Graafschap erg gezellig en gemoedelijk’. Men vindt het een beleving en toonbeeld van gastvrijheid.

Het idee om shirtsponsor te worden hadden wij al langer, maar met het instapmoment hebben wij gewacht op het ogenblik dat De Graafschap promoveerde naar de Eredivisie. Pas dan zou de ster uit ons logo op het shirt ook een ‘kampioensster’ zijn.”

“Night Star Express bestaat nu zo’n 22 jaar en is destijds door mijn vader in Gendringen opgericht”, vertelt een bevlogen Patrick. “In 2008 is het bedrijf verhuisd naar ’s-Heerenberg. Nadien zijn er een aantal verbouwingen geweest en ook nu weer wordt er een flinke hal bijgebouwd. Er werken inmiddels 130 mensen in ’s-Heerenberg en nog eens 50 medewerkers in Maasmechelen (België), waar we ook een divisie hebben, daarmee bestrijken we een groot deel van Duitsland en de gehele Benelux. In totaal brengen we met 150 voertuigen de pakketten bij verschillende afleveradressen.”

Vertrouwen

“Overdag zie je hier niets, ja 85 docklaadstations, maar geen voertuigbewegingen. Maar als je in de nacht komt is het hier een drukte van belang. Night Star Express zorgt er namelijk voor dat producten van onze opdrachtgever ’s ochtends voor 7 uur bij de afleveradressen zijn. Dat kan een nieuwe pomp zijn voor een verwarmingsketel of een set onderdelen voor een landbouwtrekker. Wij regelen dat de servicemonteur van onze opdrachtgever ’s ochtends voor 7 uur zijn bestelling in zijn bus aantreft. Vaak staat die bus ergens in een woonwijk of bij een bedrijfspand achter een groot hek. Dat vergt nogal een hele logistieke operatie. Wij moeten de bestelling halen bij onze opdrachtgever, uitsorteren voor de routes, transporteren en afleveren. Wij moeten dan beschikken over autosleutels, sleutels van de bedrijfspanden en de beveiligings- en toegangscodes. Wij zorgen ervoor dat de monteur voor 7 uur zijn spullen heeft en daardoor op tijd naar zijn klus kan vertrekken. Voor bedrijven en organisaties kennen wij de 8 uur af

levertijden.”

“Het zijn per dag 8.000 zendingen met een gemiddelde omvang van 2,3 colli per adres. Je begrijpt dat niet iedereen dat zomaar kan. Night Star Express is een van de weinigen die deze logistieke operatie zo groot kan uitvoeren. Vertrouwen daar draait het om. Niet alleen van onze opdrachtgevers in Night Star Express, maar ook van Night Star in haar medewerkers en in onze voertuigen. Het moet allemaal kloppen, keer op keer.”

De relatie met RegioLease

Dan komen we toch te spreken over auto’s. Patrick rijdt tussen de 30 en 35.000 zakelijke kilometers en doet dat in een Audi A6, het nieuwe model. “Ik heb daar op gewacht tot deze in de showroom stond, zodat ik hem kon ruiken, voelen en zelf beoordelen. Daarvoor heb ik mijn leasecontract bij RegioLease wel moeten oprekken, maar dat was geen enkel probleem.”

“Alle andere bedrijfsauto’s leasen we ook via RegioLease. We rijden met Audi, Volkswagen, Seat en Volvo. Het merk maakt ons niet uit, als de auto maar blauw of wit is. De wagen moet vooral goed passen bij de functie. Ook de bijtelling voor de berijder is hierbij van belang, dat moet in verhouding zijn. RegioLease komt vaak met een aanbieding op basis van kilometers en kostprijs, dan is het merk minder van belang.

Zelf rijd ik al vele jaren Audi en rijd die puur zakelijk. Het sportieve karakter, het design maar vooral ook om zijn betrouwbaarheid. In al de jaren dat ik Audi rijd ben ik nooit stilgevallen en dat past bij mij maar ook bij Night Star Express.”


Terug naar nieuwsoverzicht