Altijd op de hoogte bij RegioLease Deze modellen komen naar de showroom

Deze modellen komen naar de showroom

Twee Duitsers en een Japanner 

Audi E-tron GT

Audi zet haar elektrische offensief voort met de sportieve E-tron GT. 476 elektrische pk’s zorgen ervoor dat de 2.300 kg zware GT in iets meer dan 4 seconden naar de honderd sprint. De aandrijving wordt verzorgd door een elektromotor op de voor- en achteras. Audi geeft een range op van 488 km, maar we weten dat je dit soort opgaves met een korreltje zout moet nemen. De praktijk zal een stuk lager zijn.

Opladen kan in potentie zeer snel. De auto heeft dezelfde 800 Volt technologie aan boord als het zustermodel van Porsche, de Taycan. Hierdoor kan je bij een snellader met voldoende vermogen al binnen 10 minuten meer dan 100 km bijladen.

De auto al in het echt gezien hebbende, ziet hij er met zijn brede heupen en lage daklijn echt fantastisch uit. Ook het interieur is weer van een hoog niveau met gelukkig niet alleen touchscreens.

Moet het allemaal nog iets sportiever; er komt ook een RS-versie met 598 pk en in ‘overboost’ modus zelfs tijdelijk 646 pk.

Dit alles heeft natuurlijk wel een prijskaartje; vanaf 104.895 euro. Kies je een paar optiepakketten en de 21 inch velgen die je graag wilt, komen we zomaar uit op 130.000 euro. Eind april in de Audi showroom te bewonderen.

Leaseprijs: 1.380 euro op basis van 60mnd/15.000 km

Nissan Qashqai

Al 14 jaar kennen we de Qashqai en sinds zijn introductie is het model ‘de bestverkopende Nissan in Nederland’. Maar de concurrentie in dit populaire SUV-segment is moordend, dus tijd voor een nieuwe.

Qua styling is men behoudend te werk gegaan. De auto moet immers een breed publiek aanspreken. De nodige ledverlichting is aangebracht en overall is de auto aan alle kanten iets gegroeid. Iets waar de bagageruimte het meest van profiteert.

CO2-uitstoot beperken is belangrijk, alleen al om de prijs in Nederland niet door straf BPM te hoog te laten worden. Er komt geen elektrische versie of plug-in hybride. Nissan lost het op door mild hybrid techniek, maar ook een benzine versie die ondersteund wordt door een kleine elektromotor. Men noemt dit e-Power. Geen gedoe met een stekker, maar toch enkele voordelen van een elektromotor.

Deze zomer staat hij in de showrooms en is voorlopig alleen in speciaal ruim uitgeruste introductie Editions te bestellen. Prijzen starten vanaf een 33.000 euro.

Leaseprijs: 545 euro op basis van 60mnd/15.000 km 

Mercedes C-klasse

Het vorige model van de C-klasse was vooral succesvol door de plug-in hybride versie met lage bijtelling. Inmiddels zijn we wat jaren verder en is het tijd voor een compleet nieuwe C.

Qua styling geen hele schokkende vernieuwingen. Met toegeknepen ogen is het een nieuwe S-klasse, maar dat is zeker geen straf.

Het interieur is wel flink op de schop gegaan met daarin, naast het grote scherm achter het stuurwiel, ook een enorm scherm die de middenconsole vormt. Het ziet er indrukwekkend uit.

Op motorengebied is er alleen nog maar keuze uit viercilinders, al dan niet aangevuld met elektromotoren en stekkers. Dieselen blijft ook mogelijk.

De nieuwe C is vanaf heden te bestellen en wordt rond de zomer bij de dealers verwacht.

Prijzen starten net onder de 50.000 euro.

Leaseprijs: nog niet bekend.


Terug naar nieuwsoverzicht