Altijd op de hoogte bij RegioLease CarFY, de jongste telg van DAGO

CarFY-website

CarFY, de jongste telg van DAGO

Wij doen steeds vaker onze aankopen online, of het nu gaat om boeken, schoenen of levensmiddelen. We regelen alles vanuit huis en op een tijdstip dat het ons past. Ook steeds meer duurdere producten of diensten die consequenties hebben voor ons bestedingspatroon, zoals bankzaken en hypotheken. Maar online een gebruikte auto kopen was nog niet echt mogelijk. Met de komst van CarFY is daarin verandering gekomen.

CarFY (Car For You) is het jongste onderdeel van DAGO Autogroep die dit jaar haar 50-jarig jubileum viert. Wij spreken Paul Fijn, occasionmanager van DAGO Autogroep en eindverantwoordelijke voor CarFY.

“CarFY is sinds februari dit jaar operationeel”, vertelt Paul. “Wij hebben een jaar nodig gehad om het concept op te bouwen, software te ontwikkelen en een fotostudio in te richten. Na een periode van testen en nog eens te testen konden wij in februari 2019 ‘life gaan’. Het concept is nieuw in Nederland en ik denk zelfs wel in Europa. De software die hiervoor nodig is, is speciaal voor ons ontwikkeld. Natuurlijk zijn er autobedrijven die hun gebruikte auto’s te koop aanbieden op hun website. De aspirant-koper kan dan de auto bekijken in de showroom, tegen de banden aanschoppen en over de prijs onderhandelen.
Dat kan niet bij ons. Wij doen alles volledig digitaal, zeven dagen in de week van ’s-morgens vroeg tot ‘s-avonds laat. Dat kan natuurlijk niet zomaar, daar moet je wel een en ander voor doen. Transparantie en betrouwbaarheid zijn sleutelwoorden in het CarFY-concept.

Transparant

Van iedere occasion die wij aanbieden is een rapport te downloaden. Hierin staat duidelijk en overzichtelijk de checklist van 130 punten die wij bij iedere aangeboden auto nalopen. Alle punten zijn door gekwalificeerde monteurs gecontroleerd. Zo ontstaat een goed beeld van de technische- en optische staat van de auto.

Ook over de koopprijzen zijn wij transparant en duidelijk. Alle vermelde aankoopbedragen zijn vaste prijzen en inclusief tenaamstellingskosten, BTW en BPM. Daar valt ook niet over te onderhandelen, wij zijn ervan overtuigd dat de auto’s scherp geprijsd zijn. Dit kan mede doordat wij geen showroomkosten hebben of salarissen moeten betalen aan autoverkopers”.

CarFY vindt het uitermate belangrijk dat de koper tevreden is over de geleverde auto. Standaard wordt de mogelijkheid geboden om de auto veertien dagen proef te rijden. De auto wordt overigens gratis thuisbezorgd door heel Nederland, en met een volle tank. Mocht de auto niet bevallen dan wordt de auto ook weer gratis opgehaald. Men hoeft daarvoor niet eens een reden op te geven. De koper ontvangt ‘zonder gedoe’ het volledige aankoopbedrag terug.

“Dat kunnen wij ook doen”, vervolg Paul “omdat het betaalde bedrag veertien dagen lang bij de Rabobank op een tussenrekening wordt geplaatst (Safe2Pay). Hier kan CarFY zelf niet bij. De koper heeft veertien dagen bedenktijd en heeft het recht de aankoop te annuleren. Het aankoopbedrag gaat pas over naar CarFY als de koper de auto volledig accepteert. Wij willen een betrouwbare partner zijn”.

“Die betrouwbaarheid komt ook terug bij de inkoop van de aangeboden auto’s. Dankzij solide inkoopkanalen, scherpe controles en een servicegerichte houding kan CarFY zeggen dat elke auto die men bij CarFY koopt betrouwbaar is. Alle auto’s die worden aangeboden zijn gekeurd op basis van eerdergenoemde ‘130 punten checklist’. Wij bieden dan ook alleen auto’s aan die deze keuring hebben doorstaan.
Maar ook als de auto verkocht wordt controleren wij, voor aflevering, deze nog eens goed. De auto wordt dus dubbel gecontroleerd. Op deze manier zijn wij er zeker van dat deze auto 100% voldoet aan onze hoge kwaliteitseisen.

Daarnaast beschikt CarFY over het Thuiswinkel Waarborg certificaat om de koper nog meer die zekerheid te bieden die je van een betrouwbare partner mag verwachten”.

Inruil

Het inruilen van een auto gaat ook volledig digitaal met een paar muisklikken en het toesturen van actuele foto’s van uw voertuig. Binnen de kortste keren ontvangt de verkoper een inruilprijs van CarFY. Gaat men daarmee akkoord dan wordt deze inruilprijs verrekend met de verkoopprijs van de nieuwe occasion.

“De kopers komen werkelijk uit alle provincies, van Den Helder tot Maastricht, echt heel Nederland.

Het CarFY-concept is schaalbaar. We zijn het concept gestart in een redelijke omvang. We willen het vooral goed -en nog eens goed- doen. Indien blijkt dat we kunnen groeien dan zullen we dat zeker doen, maar alles en alleen gecontroleerd. Ook hierin staan betrouwbaarheid en transparantie centraal”, zegt een bevlogen Fijn.

Als u informatie wilt kijk dan eens op www.carfy.nl.

 

 


Terug naar nieuwsoverzicht