Altijd op de hoogte bij RegioLease Aanvankelijk was ik huiverig, dat is nu voorbij

Aanvankelijk was ik huiverig, dat is nu voorbij

“Het elektrisch rijden bevalt mij uitstekend
met deze fantastische auto!”

Alles is begonnen in een tochtige garage. Terwijl Duitsland in de naoorlogse periode in opbouw is, sticht Bernhard Remmers zijn bedrijf ‘Remmers’ in Löningen (Duitsland). Vanaf het begin zoekt hij naar het persoonlijke gesprek met klanten en leveranciers, detecteert hij vroeg problemen in de bouw en bouwt hij zijn firma in bouwbescherming, kunstharsvloeren houtbescherming en industrielakken langzaam maar zeker uit tot een internationaal bedrijf met vestigingen in heel Europa.

RegioLease herkent de aanpak van Bernhard Remmers, immers de persoonlijke benadering staat bij RegioLease ook hoog in het vaandel. Een gesprek met Hendrik-Jan Verweij, algemeen directeur van Remmers BV in Hoogeveen.

Hendrik-Jan rijdt gemiddeld 70.000 kilometer per jaar rijdt. Meerdere keren reed hij in een Audi A6, sinds anderhalve maand rijdt hij de Audi e-tron.

“Waarom rijden in een elektrische auto? Ja, eerst was ik wel huiverig”, vertelt Hendrik-Jan. “Met name om de actieradius van een elektrische auto. Is het wel betrouwbaar en wat als je stil komt te staan. Je kunt niet zomaar met een jerrycan elektriciteit gaan halen. Achteraf valt dat allemaal best mee. Ik heb nu zo’n 9.000 kilometer ervaring en het rijden in de e-tron bevalt me prima. De actieradius met een volle accu is gemiddeld zo’n 330 kilometers, daar red ik het mee. Je moet je route wel goed plannen, maar dat zie ik als een uitdaging.

Bij thuiskomst gaat de e-tron direct aan de oplader, onderweg laad ik het liefst via Fastned. Dat gaat erg gemakkelijk en het bedrijf heeft een handige app waarop alle laadstations duidelijk vermeld staan. Ze hebben overal snelladers, dus na een kop koffie kan er weer gereden worden. Ik kijk overigens wel uit naar de laadmogelijkheden van Audi zelf, dat lijkt me een stuk handiger en misschien wel betrouwbaarder. Die betrouwbaarheid is waar we aan moeten wennen, het is anders dan bij benzine of diesel tanken. Een keer had ik een probleempje met het aankoppelen, gelukkig had ik voldoende power over om te kunnen doorrijden naar het volgende laadstation.

De e-tron is echt een fantastische auto met alles erop en eraan en voldoet ruimschoots aan mijn verwachtingen. Ruim, overzichtelijk, sportief net zo veelzijdig inzetbaar als een auto met brandstofmotor. Of je nu door de stad rijdt of met collega’s onderweg bent, de Audi e-tron heeft goede rijeigenschappen en bevalt me uitstekend”.

Waarom elektrisch autorijden?

“Daar heb ik een sterk argument voor”, vertelt Hendrik-Jan. “Remmers is een bedrijf dat zich bijzonder verantwoordelijk voelt voor het behoud van een goed milieu. Daarom zetten wij ons volledig in voor duurzaamheid en het milieu. Dat doen wij met ons productassortiment, onze mensen, werkplekken en willen daar ook in de mobiliteit een voorbeeld van geven. In Nederland rijden we met ongeveer 25 auto’s, de Audi e-tron is nu de eerste volledig elektrische auto. Wij willen de andere auto’s mettertijd ook gaan vervangen voor volledig elektrische wagens. Die moeten er dan wel zijn want in het middensegment is de keuze nog niet zo groot. Ik heb er alle vertrouwen in dat de fabrikanten komende maanden, jaren meer elektrische modellen gaan aanbieden.

Samenwerking

“RegioLease is een prima bedrijf om mee samen te werken. Heel persoonlijk, snel en je krijgt direct je contactpersoon te spreken. Ik doe al jaren prettig zaken met Jeroen Pluijm en Mark Tiecken. Zo af en toe huren wij ook auto’s bij, ook dat regelen ze correct en snel voor ons. Natuurlijk zullen zij dat doen bij RegioAutoverhuur. Ook de afspraken met DAGO gaan soepel en zijn vertrouwd, zoals het maken van een afspraak voor onderhoud in de garage”, aldus Hendrik-Jan Verweij.

En daarmee zijn we weer terug in de garage, in dit geval niet de tochtige garage waar Bernard Remmen zijn bedrijf is begonnen.

De Audi e-tron wordt geproduceerd in de CO2-neutrale Audi-fabriek in Brussel. De consumentenadviesprijs voor de Audi e-tron in Nederland bedraagt € 84.100*. Lease vanaf 1.075 euro excl. BTW en laadkosten.


Terug naar nieuwsoverzicht